Monday 2 January 2012

Adakah Dia??

 
Tengok tajuk post kali pun dah tahu kan berkaitan ape. Tak pun paling kurang korang dapat sikit klu Gee nak tulis tentang ape.Yang penting bukan Tentang Dhia ok.

Straight forward, Gee sebenarnya keliru dalam soal memilih suami. Tak semudah memilih calon suami. Korang buat2 paham la ayat ni ye. hihihi. Ada antara korang yang tahu kan Gee sekarang udah punya pacar. Opss indon la pulak.

Nak jadikan cerita, kami berbincang nak adakan beberapa majlis pada tahun ni. Majlis ape? Ermm majlis nak halalkan sesuatu hubungan la. Insyallah akan dibuat dengan adat tradisi walau tak sepenuhnya. So bile discuss dengan orang yang rapat dengan Gee, ada yang mempersoalkan balik dengan soalan yang agak -ve. For example, "dah sedia ke nak jadi isteri orang"? Time tu jugak Gee terpikir boleh ke aku ni jadi isteri solehah? Mampu ke? Dan soalan2 itu lah yang bermain difikiran Gee sampai sekarang.

Dan penyelesaian terbaik buat ni, ialah SOLAT ISTIKHARAH. Insyallah akan dapat petunjuk dari Yang Maha Mengetahui. Amin Ya Rabbi. Issshhh. Gee sebenarnya belum buat lagi solat sunat tu. Sekarang Gee tengah mencari beberapa info tentang solat tersebut. Bukan tak pernah buat sebelum ni. Pernah. Cuma kali ni Gee nak yang lebih khusyuk dan yakin.

So kepada sesiapa yang belum jelas tentang solat istikharah, meh la sama2 kita menyelami ilmu solat sunat tersebut.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...