Saturday 2 April 2011

Seri Bayu Meninggal Dunia

Tengah duk syok melayan Tirai Akademi Fantasia 9, tibe-tibe Aznil membuat 1 berita yang mengejutkan tentang pemergiaan seorang komposer dan pencipta lirik yang terkenal di Malaysia, Seri Bayu atau nama sebenarnya Jamaludin Sulik. Arwah kembali ke rahmatullah pada petang 02 April 2011 ketika usia arwah 47 tahun.


Berita di mStar Online

PETALING JAYA
: Penulis lirik Seri Bayu atau nama sebenarnya Jamaludin Sulik, 47, (gambar) meninggal dunia di Hospital Port Dickson, Negeri Sembilan akibat penyakit saraf. Seri Bayu meninggal dunia kira-kira pukul 8.30 malam Sabtu selepas dimasukkan ke hospital itu Jumaat.

Anak angkatnya Sarina Abd Ghani, 29, yang dihubungi mStar Online memberitahu Allahyarham semakin tenat sejak beberapa hari lalu dan di masukkan ke hospital apabila keadaannya semakin kritikal. "Semalam (Jumaat) keadaan dia semakin teruk menyebabkan kami terpaksa membawanya ke hospital," katanya.

Menurut Sarina, keluarga termasuk ibu bekas isteri serta anak-anaknya tidak dapat dihubungi bagi memaklumkan hal berkenaan. Katanya jenazah dijadual akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam, Batu 12 Tok Pelanduk, Port Dickson selepas solat Zohor.

Seri Bayu yang pernah menghasilkan lirik Cintaku Muzik Di Hatimu nyanyian Anita Sarawak pernah berkahwin sebelum ini termasuk dengan penyanyi Erema. Bagaimanapun Erema menuntut cerai daripadanya pada tahun 2008 dan kes berkenaan masih lagi berjalan di mahkamah berikutan Seri Bayu enggan melepaskan isterinya itu.

Al-Fatihah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...